Sep 9, 2013

Första dressyrträningen!

I går red jag och P till Järvsta där vi var med på Dressyr träning för Lena Sjöström.
Vägen dit gick kanon, tänkte mig att vi bara skulle skritta men tog lite tid att göra oss klara så det blev lite trav oxå :)

Kom fram och han kollade lite på omgivningen, var lite spänd att gå in på ridbanan.
Men gick tillslut in.
han skötte sig kanon med tanken på att han aldrig förr varit med i en grupp.
Vi tränade på basic
Det kändes super då jag fick hjälp och insikt hur jag ska få honom att slappna av när han blir spänd.
hur jag ska sitta och att jag måste slappna av i knäna!!
P är en häst som har lätt för sig och med rätt träning kommer han bli grym :D
då ridbanan var mkt större än våran lilla plutte så kände jag hur han trampade på :D

Så hoppas verkligen jag får vara med fler ggr!!

gick även kanon på vägen hem. Men bör införskaffa arnika eller ngt likande!

/M

No comments: