May 6, 2013

finaste ♡

Finaste killen fortsätter att överraska mig. Han är helt klart rätt häst för mig :D
Vi börjar lära känna varandra och jag börjar veta hur han funkar.
I dag hade vi sällskap av Kelly och det var trevligt :)
Red lite "dressyr" på banan och han gör allt jag ber om. Han försöker även om han inte förstår det gäller allt.  Blev även lite galopp i bägge varven ;)
Så duktig.
Helt otroligt med tanken på vad lite riden han är. Jag tar det lugnt med honom. Men han har redan gjort framsteg i det vi tränat.
Såsam lyfta hovar,  sadla, tränsa och sitta upp! Han är grym....
Första gången han reagerade på ngt var i går när jag skrittade ut en sväng.
Kom till en porlande bäck och då stannade han och frustade
Då jag inte vet hur han reagerar när han bour rädd så slappade jag bara av själv och klappade på honom.
Sen var det bara att spraka på honom så gick han förbi,  lite spänd men inget mera.
Jag är så nöjd och glad att jag hittade just honom ♡

Barnen har varit underbara idag och är så stolt stolt att vara deras mor.
Casper börjar bli så stor och Alice växer så det knakar. ..
Mina älskade ungar ♥♥
Alice har dock sovit dåligt de senaste nätterna så nu hoppas vi på en natt med bra sömn :).

Natti natt

Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments: