Feb 3, 2011

min älskade Grålls!

Denna underbara häst har kommit och tagit en speciell plats i mitt hjärta, en plats igen annan kan ta!
Helt otroligt hur ett fyrbent djur kan betydamkt, men vet inte vad jag skulle göra utan dig älskade G!!
Hur jag än mår, vilket humör jag än är på så finns du alltid där.
Som en klippa att luta mig mot när det är jobbigt.
Ngn att leka och ha skoj med.
Vi kan oxå träna och vara allvarliga.
Vi har blivit ett team du & jag.
Så länga du lever ska du finnas i min ägo...man säljer inte sin bästa vän.
Grållan är nu 9 år...
hon kom till oss som 4 åring.
mkt lycka och glädje hon gett mig de 5 åren<.Det har kostat blod svett och tårar, men nu så underbar!!
Ni alla som känner G vet vilken underbar personlighet hon har, dom som klara av att rida henne vet vilken underbar känsla när allt stämmer och blir rätt :D
Hoppas alla ni hästägare också upplever detta med eran häst!!
Hittat en fin dikt.
En häst!
Styrkan hos en häst gör den så vacker i galopp.
Den gör den också villig att bära människans kropp.
Den känner minsta önskan hos ryttaren den bär
och den satsar gärna allt för att ge det man begär.
Med hästens lätta snabbhet och dess djärva energi
får människan en känsla att vara riktigt fri
Belöningen för hästen är den omsorger man ger.
Då njuter den till fullo och trånar efter mer...

No comments: