Mar 16, 2009

älskade Casper <3

Lycka är att ha ett barn
Jag är lycklig och jag är rik
Jag är mamma till ett underbart litet barn
Ingen rikedom kan vara större än så
Ingen lycka kan vara starkare
Kärleken till dig
Min älskling
Är större än allt
Utan dig vore mitt liv fattigt
Jag lovar dig
att jag ska ge dig all den trygghet
jag kan frambringa
Trygghet i form av kärlek och närhet
Trygghet i form av tröst och stöd
Trygghet i form av närvaro och angagemang
Jag ska alltid stå vid din sida.
Ingenting går före dig
Ingenting är viktigare än din trygghet och hälsa.
Att du kommer att veta att mitt hjärta svämmar över för varje tid jag är med dig,
än mer för den tid jag kommer att vara ifrån dig.
Varje kväll innan jag ska gå och sova står jag vid din sängkant och tittar på dig
du ligger alldeles stilla och sover sött
Jag älskar att se på dig när du sover.
Älskar att se dig vaken
Jag vill uppleva världen från din sida, upptäcka allting på ditt sätt
Leka med dig, busa och finnas nära
Jag älskar att se dig utvecklas.
På kvällen när det är dags att sova vill jag vara nära dig
Jag vill läsa böcker för dig, sjunga sånger eller berätta en saga
Jag vill mysa och säga att jag älskar dig
Jag älskar att pussa dig godnatt.
Jag älskar dig
Och jag vill säga det många gånger varje dag.


"Jag älskar dig"


är tre ord som inte kan uttalas nog många gånger
Jag vill att du ska veta och känna det
Men jag kommer även att säga det många, många, många gånger


Du Casper är min älskade son <3

No comments: