Mar 30, 2009

Grållan :)


Tiger Bill och Ilmenite
Grållans pappa (fuxen) Grållans mamma (skimmeln)


Visst är det två jätte vackra hästar?
Hittade på dessa kort när jag höll på att kolla igenom gamla mail! Hittade även på den annons jag föll för när jag letade häst i början av 2006!!
Exakt den 21 :)
Annonstext :
liten och nätt(ca 157 cm) med stort hjärta men ganska mycket nerv, snäll attrida, sko och lasta. Hon passar nog till ett mindre stall med kompisar ihagen, hon är forfarande lite lekfull. Gärna en ryttare som vill utvecklasmed sin häst och pysslar mycket. Vaccinerad, hästpass. priset inkl moms
På denna annons så svarade jag med ett mail och fick tilbaka detta!
Hon är supersnäll i alla lägen, men kan varalite darrig, gör allt man begär. Hon ogillar att vara själv inne, gnäggaroch går runt lite men efter en stund finner hon sig. samma gäller i hagen ärhon sist in springer hon runt lite men lugnar sig snart. Hon älskar när manborstar och pysslar, hon pussas gärna. Hon är en possitiv och social häst,vill gärna lära sig nya saker och hålla sig sysselsatt. Hon har fina hårdahovar.Hon är aningen smal och lite tunt musklad sedan jag tog hem henne frånen galopptränare, men hon lägger på sig för varje dag.

Efter det att vi tog bort Bonzo, som oxå var ett eng.fullblod så bestämde jag mig för att nästa häst skulle vara en "klara" häst som man kunde börja träna å tävla med direkt!
Men det var ngt i denna text som gjorde mig så nyfiken på den lilla hästen i Tierp.
Så pappa och jag åkte dit och skulle bara titta på henne. Men tjejen tycket jag skulle prova rida henne. oj oj jag fick rida i en galoppsadel, så den lilla ridturen blev typ 5 minuter ha ha ha
Å den lilla grå hästen var mer vild än tam.....
Gick knappt att få på henne tränset! Så spattig var hon!! Jessika som ägde henne då var väldigt ärlig å sa precis som det var. Grållan var väldigt nervös å pigg.
Men ngt hos den vackra varelsen gjorde att jag var såld. Pappa tyckte nog jag var knäpp som i blien hem sa
-Den där hästen ska jag ha......
Ringde Jessika på kvällen å vi bestämde att vi skulle ta henne på prov 2 veckor. Mest för Grållans skull.
Den 2/2 -06 så kom Grållan som min häst till Fältis!
De personer som såg Grållan då kommer nog ihåg henne som en liten halv hysterisk häst. Men efter all hjälp jag fick i början av Stepanie och hennes mamma så är Grållan den bästa hästen man kan tänka sig!
Visst har hon nerver, men nu är dom på rätt ställe!! :)
SEn har Cicci varit guld som dressyr tränare för mig å min lilla häst!! Den bästa. Så nu hoppas jag kunna börja rida 2-3 dagar i vecka å då dressyr :)
Såffy får fortsätta med hoppningen, den tänker jag inte beblanda mig mera än att titta på min vackra häst ha ha
Såffy rider henne otroligt bra, dom passar som handen i hansken :)
Tack Såffy för du lägger ner så mkt tid å kärlek på min lilla tjej :) du e bäst!!!


Här kommer två 2 bilder på Grållan som åring :)




Nu ska jag åka till min lilla pärla å faktist rida dressyrspecialen i kväll 18.30 :)
pusss

No comments: