Mar 31, 2009

f*n f*n f*n f*n


Blir så ledsen att jag nästan gråter.........
Kommer ut till stallet idag för att rida Grållan.
Laddad som sjutton...går å byter om sätter på mig ridkläderna, stövlarna! Går upp till stallet, pappa har börjat mocka så jag tar ut lillan på gången!
När hon ska ut från boxen tar hon lixom inte stöd på vänster bakben...oj oj oj tänker vi...nu är hon riktigt halt!! Tar av henne täcket å går å springer med henne. Efter ett tag ser det bättre ut...halt är hon definitivt inte!! Så sadlar på, går in i ridhuset....skrittar...då ser hon bra ut...börjar trava lite...då känns hon "stel" :( Cicci kollar även hon å tycker oxå honer ser stel å konstig ut!!
F*n f*n f*n f*n
Hon som är så fin nu...å jag är taggad som f*n att rida!!
Men vad kan detta bero på? Träningsvärk? Hoppas på det. Men vi måste lägga upp hennes träning å hur vi ska rida å så...
Hon får ju inte ha ont i kroppen å i musklerna! Men nu är jag ju fit for fight så nu blir det dressyr på hög nivå ha ha nja...men mkt dressyer iallafall!!!
Men hon är då väldigt mjuk å följsam så hoppas dessa konstigheter går över snart så vi kan köra på!!!
Tack Fanny för att du följde med mig ut till stallet idag <3
Men en sak som var positiv idag var att jag fick ett sms till mobilen om att mitt paket hade kommit. Så jag åkte förbi Coop Extra å hämtade det. Åkpåsen var jätte fin så i morgon blir det nya vagnen som får ut å rulla :)
*pussssssss*

1 comment: